Streets of San Francisco - Reisverslag uit Pacific Heights, Verenigde Staten van Els en frank Ven - WaarBenJij.nu Streets of San Francisco - Reisverslag uit Pacific Heights, Verenigde Staten van Els en frank Ven - WaarBenJij.nu

Streets of San Francisco

Blijf op de hoogte en volg Els en frank

27 Mei 2014 | Verenigde Staten, Pacific Heights

Zondag wilden we na het ontbijt, eggs benedict op een bedje van gesauteerde spinazie (ja, vakantie is afzien), via het Alta Plaza Park naar de turning table van de California Cable Car line. Deze zou minder druk zijn. SF is echter niet een echte wandelstad. Alhoewel laatst in de krant stond dat er veel gewandeld en gefietst wordt in SF betreft dat vooral het gebied bij de SF Bay en de Pacific Coast waar het vlak is. De enige fietsen die ik downtown heb gezien stonden voor op het fietsenrek van bussen die naar de Bay-area gingen. Om bij het Alta Plaza Park te komen moesten wij een steile, rechte weg beklimmen (ja, vakantie is afzien). Gelukkig heb ik de afgelopen tijd aan mijn conditie kunnen werken: sinds we op het werk verhuisd zijn is de afstand naar het bedrijfsrestaurant verdubbeld. Het Alta Plaza Park is een soort puist in een wijk, die je via trappen kunt beklimmen. Het uitzicht over de stad is geweldig. Na al deze inspanningen hebben we besloten om zoveel als mogelijk met het openbaar vervoer te doen. Van Alta Plaza hebben we de bus naar Fisherman's Wharf gepakt. Als gevolg van het prachtige weer en het lange weekend vanwege Memorial Day op maandag, was het er ontzettend druk. Een echte toeristische kermis met straatartiesten en souvenirwinkeltjes. We hebben de lange wachtrij bij de cable car getrotseerd en zijn met de cable car naar China Town gegaan. Al met al een lange, vermoeiende en toch wel voldane dag.
Maandag (Memorial Day) zijn we met de bus naar Presidio NP gegaan. Voorheen was dit een army camp. Vanwege Memorial Day waren er op de historische begraafplaats verschillende herdenkingen. Omdat het een feestdag was reden de shuttlebussen, die de verschillende plekken in het park met elkaar verbinden, niet. We zijn tot aan de Golden Gate Bridge gelopen en daarna via Crissy Field terug. In SF het Palace of Fine Arts bekeken en daarna Union Square, Nob Hill en het Embaracadero (met het Ferry-building). Vandaar trachtten we de (bus)route naar onze Inn weer te vinden. Wat uiteindelijk lukt.

• 27 Mei 2014 - 20:00

Joost:

Het klinkt idd als heel erg afzien daar in SF.
    Zitten de zeeleeuwen nog steeds o de houten vlonders bij Fisherman's wharf?

• 28 Mei 2014 - 10:05

Sandra:

Klinkt inderdaad geweldig! En fietsen huren, over de Golden Gate Bridge fietsen en dan vanaf de andere kant met pontje terug. Erg leuk!

• 28 Mei 2014 - 10:09

Siebo:

Verslag en foto's brengen fijne herinneringen omhoog.
    En doen wat Sandra zegt!

• 28 Mei 2014 - 21:47

Edith:

Wat een goed begin van jullie vakantie. Heel veel plezier, en ik kijk uit naar het volgende bericht.