Van de Golden Gate naar Yosemite - Reisverslag uit Groveland-Big Oak Flat (historical), Verenigde Staten van Els en frank Ven - WaarBenJij.nu Van de Golden Gate naar Yosemite - Reisverslag uit Groveland-Big Oak Flat (historical), Verenigde Staten van Els en frank Ven - WaarBenJij.nu

Van de Golden Gate naar Yosemite

Blijf op de hoogte en volg Els en frank

28 Mei 2014 | Verenigde Staten, Groveland-Big Oak Flat (historical)

Dinsdag zijn we naar het Golden Gate Park gegaan. Waar we ons toch weer in vergisten, was de omvang van het park. Toch weer veel groter dan het Vondelpark. Uiteindelijk hebben we de bus genomen om iets dichter bij de paddock met bizons te komen. We wilden nu wel eens het echte wild zien. Want behalve een spin in de badkamer en de zeehonden op Fisherman's Wharf (ja Joost ze zijn er nog, er is zelfs een kleine tribune van waaraf toeristen ze kunnen aanschouwen) hebben we nog geen echt wild gezien. Ook de bizonweide in het park viel tegen: wel geteld drie bizons die nauwelijks te zien waren. Verder is het Golden Gate Park best een aanrader. De bus naar het Golden Gate Park stopte ook bij de Golden Gate Bridge. We hebben van de gelegenheid gebruik gemaakt om naar het midden te lopen (en terug). Oorspronkelijk was het mijn bedoeling om een fiets te huren en over de brug te fietsen en terug met de Ferry vanuit Sausalito (conform de tip van Sandra). Alleen is Els net zo kieskeurig wat betreft fietsen als mannen. Els wilde perse een fiets met lage instap zodat ze makkelijk kon af- en opstappen. Achteraf toch wel een goede keuze omdat maar 1 zijde van de brug was opengesteld waardoor fietsers en voetgangers van hetzelfde pad gebruik moesten maken terwijl het heel druk was.
Op woensdag zijn we eerst de auto op gaan halen in het centrum van SF. Ik heb nog nooit zo'n chaotische bedoening meegemaakt. Er waren veel te weinig auto's aanwezig. Na een hele lange wachttijd zijn we uiteindelijk weggegaan met een VW Touareg. Nadat we de koffers in ons b&b hadden opgehaald konden we door naar ons volgende adres in Groveland. Het verschil is groot: we zitten nu op een ranch met kippen, honden en paarden. Hier kunnen we genieten van de rust. En wat betreft de wilde dieren: we hebben al verschillende reeën en herten gezien. De komende dagen gaan we naar Yosemite NP.

• 29 Mei 2014 - 11:40

Albert:

goede morgen/middag/avond/nacht (weet ik even niet):

dank voor de regelmatige wederwaardigheden, wissewasjes & weetjes (golden gate park is groter dan het vondelpark!) (straks jullie nog beweren dat yosemite np groter is dan artis!) (en wij moeten dat allemaal geloven!).

heel veel plezier en (niet al te enge) avonturen gewenst uit een grijs den haag,
    albert.