Grand Canyon revisited - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Els en frank Ven - WaarBenJij.nu Grand Canyon revisited - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Els en frank Ven - WaarBenJij.nu

Grand Canyon revisited

Blijf op de hoogte en volg Els en frank

11 Juni 2014 | Verenigde Staten, Springdale

Het heeft even geduurd, maar we hebben ons favoriete terras gevonden: het deck van de Grand Canyon Lodge aan de North Rim van de Grand Canyon. Het terras heeft bijna alles: een prachtig uitzicht in de Grand Canyon, de Saloon op kruipafstand en om de dorst op te wekken kun je vanaf het terras naar Bright Angel Point lopen waar het uitzicht nog majestueuzer is. In de hoek van het terras geeft de park ranger iedere middag om half vijf (de ideale borreltijd) een lezing over de California Condor. We hebben er nog geen gezien maar het is inmiddels wel onze favoriete vogel. De North Rim is wel heel anders dan de South Rim, waar we een aantal dagen geleden waren. Het is niet alleen veel minder druk en de services wat minder uitgebreid, maar ook de natuur is anders. Wanneer je de Grand Canyon van de noordzijde benaderd, rijdt je door bossen en weides waarop bizons vredig lopen te grazen. En alhoewel de services wat minder uitgebreid zijn blijft de Grand Canyon Lodge een prachtige klassieke lodge. De motelroom bij de lodge waarin wij verbleven is het minst luxueuze verblijf tot nu toe. Maar de omgeving maakt alles goed. Inmiddels zitten we in Springdale vlak bij de ingang van het Zion NP. Op weg naar ons hotel hebben we al een stuk door het NP gereden. Ook hier was de natuur weer overweldigend en compleet anders dan wat we tot nu toe hebben gezien. En mochten jullie je zorgen gaan maken dat onze vakantie teveel afzien wordt: het hotel waarin we nu zitten is weer van alle luxe voorzien. We hebben al een wasje gedaan in de guest laundry en terwijl de was draaide hebben we lekker gezwommen.

• 12 Juni 2014 - 07:01

Joost:

Die stoelen op het terras bij de Grand Canyon Lodge zien er goed uit!! Hoe is het met het weer daar, een beetje uit te houden?

Gr,

• 12 Juni 2014 - 09:57

Dave:

Ha Els & Frank,

Mooie verslag hoor, het is net alsof we erbij zijn :-)

• 12 Juni 2014 - 20:36

Edwin:

Wederom leuk verhaal en mooie foto's. Ik heb even de californische condor gegoogled. Is niet erg dat je deze niet gezien hebt, is me toch een lekijk ding!