Het Wilde Westen - Reisverslag uit Castle Valley, Verenigde Staten van Els en frank Ven - WaarBenJij.nu Het Wilde Westen - Reisverslag uit Castle Valley, Verenigde Staten van Els en frank Ven - WaarBenJij.nu

Het Wilde Westen

Blijf op de hoogte en volg Els en frank

16 Juni 2014 | Verenigde Staten, Castle Valley

De afgelopen twee dagen hebben we doorgebracht in Capitol Reef NP en Arches NP. Beide parken worden gekenmerkt door karakteristieke rotsformaties. Inmiddels zijn we aangekomen in Moab, het meest oostelijke punt van onze reis. Vanaf hier reizen we vanaf morgen naar het noorden: via Salt Lake City naar de Grand Tetons en Yellowstone NP. Langzaam aan zien we het landschap al veranderen. We zitten niet meer in de bergen met zijn canyons maar op een hoogvlakte met hier en daar een bergketen. We hebben nu vooral lange, rechte wegen en niet meer de bergwegen met aan beide kanten diepe afgronden. Dat rijdt gelukkig wel een stuk rustiger. Er is minder discussie over mijn rijstijl. Volgens Els rij ik op de smalle bergwegen te snel en te dicht langs de afgrond (die overigens altijd aan de kant van de bijrijder is). Het feit dat we een SUV hebben waarin je wat hoger zit, helpt niet echt: de afgrond lijkt daardoor nog dichterbij te zijn. Tot nu toe is alles goed gegaan. Het ergste wat mij is overkomen, is dat ik gestruikeld ben over Schatzi. Nee, dat is niet mijn nieuwe koosnaampje voor Els. Het is de naam van de hond van de eigenaresse van ons laatste logeeradres. Zij was, zoals mag blijken uit de naam van de hond, van Duitse komaf. De hond had de neiging om op, voor of achter mijn voeten te gaan liggen. Het zal te maken hebben met mijn dierlijke aantrekkingskracht. Gelukkig zijn we beiden, de hond en ik, met de schrik vrijgekomen.

  • 17 Juni 2014 - 08:01

    Yvonne:

    Ik zie dat de Balanced Rock nog steeds niet is omgevallen. Knap staaltje van uithoudingsvermogen, zowel van de steen als van jullie. Veel plezier daar in het verre Westen.

  • 17 Juni 2014 - 18:21

    Margot:

    Mooi. maar vooral ook leuk reisverslag, leest prettig weg.
    Wat zijn jullie ontzettend ondernemend en actief.
    Wederom mooie foto's. Geniet van jullie verblijf.
    Groetjes.

  • 18 Juni 2014 - 21:46

    Edwin:

    Ziet er allemaal weer mooi en indrukwekkend uit.
    Terwijl ik dit typ maakt Chili net 2-0 tegen Spanje, ook indrukwekkend. NL heeft Spanje vorige week nog voetballes gegeven door met 5-1 te winnen. En zojuist heeft Nl met moeite met 3-2 van australie gewonnen. Zo, zijn jullie ook weer bij :-).
    Have fun

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Els en frank

Actief sinds 22 Mei 2014
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 5366

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: