Op zoek naar wild - Reisverslag uit Choteau, Verenigde Staten van Els en frank Ven - WaarBenJij.nu Op zoek naar wild - Reisverslag uit Choteau, Verenigde Staten van Els en frank Ven - WaarBenJij.nu

Op zoek naar wild

Blijf op de hoogte en volg Els en frank

25 Juni 2014 | Verenigde Staten, Choteau

De afgelopen dagen hebben we doorgebracht in Yellowstone NP. De eerste twee dagen hebben we het zuidelijke deel van het park verkend. Natuurlijk hebben we Old Faithful bezocht. En ook nu liet hij ons niet in de steek: 5 minuten later dan aangekondigd begon hij te spuiten. Tot groot plezier van ons maar ook alle andere mensen die op bankjes naar het schouwspel zaten te kijken. En dan is Old Faithful nog niet de mooiste geyser in het park zoals wij hebben kunnen ondervinden. Een ander bekend punt is Grand Prismatic Spring. Daar hadden we onze eerste ontmoeting met het wild. Bij het parkeren van de auto stond ineens vanuit het niets een bizon naast onze auto. Of had ik mijn auto naast een bizon geparkeerd die ik over het hoofd had gezien ? (vandaar die ene lege plek op de parkeerplaats ?). Het schijnt dat 23 meter een veilige afstand is, maar deze bizon hield er duidelijk zijn eigen regels op na. De volgende dag hebben we behalve geysers, hot springs en mud pools ook de Canyon of the Yellowstone bezocht. Hier hebben we nog elks en een moose gespot. De laatste twee dagen hebben we het noordelijke deel van het park verkend. Vlakbij de kalkterrassen van Mammoth Hot Springs hebben we onze eerste beer gezien. Daarna hebben we nog een coyote en de laatste dag in Lamar Valley nog een tweede beer gezien. Helaas allemaal van een grote afstand. De verrekijker van Edith kwam aldus nog goed van pas. Inmiddels zitten we in Choteau, Montana op weg naar Glacier NP waar we de komende drie dagen zullen verblijven. Vandaag hebben we enorme onweersbuien gehad en de weersvoorspelling voor Glacier ziet er niet al te best uit.

• 25 Juni 2014 - 09:41

Dave:

Hi buurtjes!

Nog lekker op reis?
    Wanneer zijn jullie weer terug?

Groetjes & nog veel plezier!

Marscha, Dave, Skylar & Jacky

• 25 Juni 2014 - 19:20

Juliette:

Leuk om jullie belevenissen te lezen.
    Er bestaan speciale berenbellen mocht je ze juist niet van dichtbij willen zien...
    Veel plezier met jullie mooie reis.

• 26 Juni 2014 - 19:15

Ingrid Hens:

Hoi Frank en Els, ik heb van Yvonne de link doorgestuurd gekregen zodat ik jullie reisverhalen ook kan lezen. Jullie zijn nu bijna op de helft en hebben al heel wat gezien. Mooie verhalen, en mooie foto's. Geniet nog van jullie reis !

Groetjes, Ingrid