Relaxen op Orcas Island - Reisverslag uit Rosario, Argentinië van Els en frank Ven - WaarBenJij.nu Relaxen op Orcas Island - Reisverslag uit Rosario, Argentinië van Els en frank Ven - WaarBenJij.nu

Relaxen op Orcas Island

Blijf op de hoogte en volg Els en frank

02 Juli 2014 | Argentinië, Rosario

Van Anacortes zijn we met de Ferry naar Orcas Island gegaan. Op Orcas hadden we het Resort waar we verblijven snel gevonden. Zo snel dat onze kamer nog niet beschikbaar was. We hebben een kamer met balkon en een prachtig uitzicht over de baai. In Eastsound (het belangrijkste plaatsje op het eiland) hebben we boodschappen gedaan zodat we optimaal kunnen genieten van ons balkon en uitzicht. Dinsdag hebben we opnieuw de Ferry genomen om San Juan Island te bezoeken. We hoopten hier vanaf land Orka's te kunnen zien (in het Lime Kiln State Park). Helaas is dat niet gelukt. Terwijl het reizen met de Ferry nogal wat planning vereiste: je moet ruimschoots van te voren aanwezig zijn en de boot vaart maar enkele keren per dag tussen de eilanden. Aan het einde van de dag hebben we nog de hoogste berg van de San Juan eilanden (Mount Constitution) beklommen (met de auto).
Vandaag hebben we een Whale Watching Cruise gepland. De dag begon al goed. Tijdens ons ontbijt op het balkon hebben we al een zeehond gespot. Daarna hebben we zo'n 4 uur op (een ruwe) zee doorgebracht. Onderweg hebben we nog meer zeehonden gezien en een adelaar. Uiteindelijk zijn we ook op een groep Orka's gestuit. Deze Orka's verblijven hier permanent voor de kust. Morgen sluiten we ons verblijf op Orcas Island af en vertrekken we naar Seattle. Van relaxen is nog niet zo veel gekomen.

• 03 Juli 2014 - 08:51

Siebo:

Zo te zien is het weer weer aardig opgeknapt. Hopelijk is het in Seatle ook mooi, al schijnt dat daar meer uitzondering dan regel te zijn. We lezen het wel. Veel plezier.

• 06 Juli 2014 - 16:01

Edwin:

Hoi Els en Frank,
    Ik heb net weer enkele reiverslagen gelezen. Mooie reis zeg, die jullie maken.
    Dat is nog eens wat anders dan Nl.
    Ga zo door, ik lees met veel plezier het olgende verslag.