Aankomst San Francisco - Reisverslag uit Pacific Heights, Verenigde Staten van Els en frank Ven - WaarBenJij.nu Aankomst San Francisco - Reisverslag uit Pacific Heights, Verenigde Staten van Els en frank Ven - WaarBenJij.nu

Aankomst San Francisco

Blijf op de hoogte en volg Els en frank

25 Mei 2014 | Verenigde Staten, Pacific Heights

Om 07.00 uur werden we in Amsterdam opgehaald door de taxi. Op Schiphol bleek dat mijn koffer te zwaar was. Dat betekende bijbetalen of zaken achterlaten. Met enig proppen bleek een aantal zware zaken toch nog in de handbagage te passen. Zowel bij vertrek in Amsterdam als bij aankomst in SF uitgebreide controles met de nodige wachttijden. Nadat we eindelijk de douane waren gepasseerd hebben we in de hal een 7-days visitor-pass aangeschaft (hiermee kunnen we gedurende 7 dagen gratis gebruik maken van het openbaar vervoer) om vervolgens met de taxi naar ons b&b (Union Street Inn) te gaan. Ondanks dat ze ons pas veel later hadden verwacht, werden we aller hartelijkst met koffie en cookies ontvangen. Daarna hebben we een eerste verkenningstocht gemaakt door de buurt (Cow Hollow) waar we verblijven. Zagen we onderweg naar het b&b nog veel Japanse automerken, in deze buurt overheersen de Duitse merken (m.n. BMW). Het lijkt me een nogal welgestelde buurt. Union Street en het vlakbij gelegen Marina-district is een wijk met allerlei leuke winkeltjes en restaurantjes. Via het Marina-district zijn we naar de jachthaven gelopen waar we een mooi uitzicht hadden op Alcatraz en de, half in de mist verscholen, Golden Gate Bridge. Ik heb helaas geen foto's om jullie te overtuigen, omdat ik geen fototoestel heb meegenomen. Je wilt zo'n eerste dag niet meteen teveel doorgaan voor toerist. Missie geslaagd want we werden op straat aangesproken om donateur van Amnesty International te worden. Na een korte pauze in de Inn, waar we getrakteerd werden op wijn en toastjes met kaas, zijn we nog een hapje gaan eten bij Balboa's Cafe. Een tent met voorin een bar waar studenten stonden te feesten, en achterin een klassiek restaurant. Een lange dag dus om 19.30 uur naar bed. Als gevolg van onze biologische klok en het tijdsverschil van 9 uur om 22.00 uur weer wakker. De rest van de nacht beren lopen tellen die we (in dit geval hopelijk) nog op de weg tegen zullen komen.

• 25 Mei 2014 - 19:20

Siebo:

Ja, 9 uur tijdsverschil is niet niks. Je zult waarschijnlijk de hele vakantie vroeg wakker zijn, maar dat geeft je alleen maar meer tijd om alles te bekijken. Heel veel plezier nog.