Op weg naar San Juan - Reisverslag uit Anacortes, Verenigde Staten van Els en frank Ven - WaarBenJij.nu Op weg naar San Juan - Reisverslag uit Anacortes, Verenigde Staten van Els en frank Ven - WaarBenJij.nu

Op weg naar San Juan

Blijf op de hoogte en volg Els en frank

29 Juni 2014 | Verenigde Staten, Anacortes

Zoals we eerder schreven zijn we een dag eerder uit Glacier NP vertrokken. Toen we vertrokken was het weer slecht maar gaandeweg de rit klaarde het op. Toen we in Spokane aankwamen, het doel van die dag, scheen de zon weer. In Spokane was het vreselijk druk vanwege het Hoopfest dat in het weekend plaatsvond. Gelukkig hadden we een aantal dagen eerder al een kamer gereserveerd. Spokane beroemt er zich op de enige stad (in de USA) te zijn met een rivier met watervallen in het centrum. Ons hotel stond aan het zgn Riverfront Park vlakbij de watervallen en het centrum. Het Hoopfest is een groot basketbalfestijn waarbij jong en oud van heinde en ver naar Spokane komt om in de straten, waar kleine basketbalveldjes zijn uitgezet, basketbal te spelen. Iedereen loopt er met een basketbal. In het hotel dacht ik steeds dat er een drumband op straat langs kwam omdat men zelfs op de kamers en in de gangen steeds met zijn bal stuiterde. Ondanks de weinige nachtrust was het best leuk om zo'n Amerikaans volksfeest mee te maken. De volgende dag zijn we naar Ellensburg gereden. Een stadje met een historisch centrum waarin Art Deco gebouwen naast gebouwen in western-stijl stonden. Hier hebben we lekker gegeten in een diner in Art Deco stijl waarbij de sfeer uit de jaren dertig van de vorige eeuw nog aanwezig was. Vlak hiervoor beleefden we nog een angstig moment. Op een onverklaarbare wijze had ik de autosleutel uit het contact gekregen zonder de motor uit te zetten. Omdat ik de sleutel niet meer terugkreeg in het contact, kon ik ook de motor niet meer uitzetten. Ik kreeg al visioenen dat wij de rest van de vakantie met continu draaiende motor moesten voltooien. Uiteindelijk zijn we naar een garage gereden. Daar kregen ze na meerdere pogingen uiteindelijk de sleutel in het contact waarna we de auto uit konden zetten (en daarna weer konden starten om naar het restaurant te rijden). Nu zijn we aangekomen in Anacortes. We zitten vlakbij de Ferry die we morgen nemen op weg naar de San Juan Islands.

• 30 Juni 2014 - 18:31

Margot :

Hoi Els en Frank,

Lees jullie reisverslag telkens met volledige aandacht !
    Erg mooi, ook de foto's. (mis ik deze keer dan ook)
    Geniet van jullie verdere reis. Veel plezier !

Groetjes
    Margot