Hot, hot, hot ! - Reisverslag uit Bracken, Verenigde Staten van Els en frank Ven - WaarBenJij.nu Hot, hot, hot ! - Reisverslag uit Bracken, Verenigde Staten van Els en frank Ven - WaarBenJij.nu

Hot, hot, hot !

Blijf op de hoogte en volg Els en frank

04 Juni 2014 | Verenigde Staten, Bracken

Waar Els zich vooraf het meeste zorgen over maakte, was de hitte in Death Valley (en de kans op een ontmoeting met een beer natuurlijk). In deze gemoedstoestand verlieten we Sequioa voor onze 8 uur lange trip naar Death Valley. Onder begeleiding, vanwege wegwerkzaamheden moesten we gedurende een aantal mijlen een pilotcar volgen, werden we het park uitgeleid, de GPS ingesteld op Death Valley. Onze GPS stuurt ons vooral over kleine, afgelegen en uitgestorven wegen. Herhaaldelijk vragen we ons dan ook af: zijn we nog wel op de goede weg ? Maar aan wie kun je dat vragen in de middle of nowhere op een uitgestorven weg ? Hoogtepunt was toen op een gegeven moment de weg over ging in een gravelroad, met als bonus een zandstorm door de harde wind. Voor Els was dit de meest enerverende belevenis tot nu toe. Even hoopte ze dat ze de hitte in Death Valley kon ontlopen omdat we toch nooit aan zouden komen. Gelukkig ging na verloop van tijd de weg weer over in een geasfalteerd type. In Death Valley stond een harde wind en bedroeg de temperatuur 44 graden. Gelukkig nog een stuk verwijderd van het record van Sandra en Siebo. Maar elke keer wanneer we uitstapten leek het of iemand een hete föhn op ons richtte. Uiteindelijk bereikte we op een mooi tijdstip ons overnachtingsadres in Death Valley. De volgende dag was de temperatuur gelukkig gezakt naar 38 graden en de wind iets gaan liggen wat de hitte een stuk dragelijker maakte. Inmiddels zijn we aangekomen in Las Vegas. Vandaag hebben we er een rustig dagje van gemaakt: het is hier nog steeds erg warm. We hebben een uurtje aan de pool doorgebracht en wat uitgerust. Vanavond maken we weer een wandelingetje over de Strip. Morgen gaan we verder naar de Grand Canyon.

• 05 Juni 2014 - 16:13

Siebo:

Prachtig. Zou er zo weer heen willen. Veel plezier en niet te veel gokken in Vegas

• 05 Juni 2014 - 19:38

Tante Francy & Oom Frans:

Daar wij op 2 juni het doorlink mailtje van Yvonne hebben ontvangen, kunnen wij jullie reis door Amerika nu ook volgen op de persoonlijke website.

Al jullie uitgebreide reisverslagen gelezen, en de foto's bekeken, was indrukwekkend.
    Nog een mooie vakantietijd in het noordwesten van de USA.