Bij de Giant Trees - Reisverslag uit Red Fir, Verenigde Staten van Els en frank Ven - WaarBenJij.nu Bij de Giant Trees - Reisverslag uit Red Fir, Verenigde Staten van Els en frank Ven - WaarBenJij.nu

Bij de Giant Trees

Blijf op de hoogte en volg Els en frank

01 Juni 2014 | Verenigde Staten, Red Fir

Met pijn in het hart hebben we zaterdag afscheid genomen van onze B&B. Na een knuffel van Deborah zijn we op weg gegaan naar onze volgende bestemming: de Wuksachi Lodge in Sequoia NP, verblijfplaats van de giant trees. Het was een lange rit door een prachtig gebied, maar sequoia's hebben we die dag nog niet zoveel gezien. Dat hebben we echter vandaag (zondag) ruimschoots ingehaald. Eerst zijn we naar de General Sherman tree gereden: het grootste levende wezen op aarde (volgens de bordjes die bij de boom waren geplaatst). Daarna hebben we de Congres Trail gelopen. Een trail die langs verschillende (groepen) sequioa's voert met namen als The President, The Senate, Group of House e.d. Na een welverdiende rustpauze in de snackbar van het Lodgepole marketcenter, hebben we 's middags Moro Rock beklommen. Moro Rock is een granieten koepelrots die je kunt beklimmen dankzij 400 treden die in de rots zijn uitgehakt. Het hoogteverschil dat we moesten overbruggen bedroeg 90 meter (allemaal te lezen op de informatiebordjes). Boven heb je een prachtig uitzicht. Morgen hebben we een lange rit voor de boeg, naar Death Valley.

• 02 Juni 2014 - 09:40

Sandra:

Wat een mooie foto's en verhalen. Mooi ook om te lezen dat er nog genoeg dingen te zien zijn die wij nog niet gedaan hebben, geeft ons een goed excuus om nog eens terug te gaan naar deze prachtige plekken. Geniet er van.

• 02 Juni 2014 - 09:49

Siebo:

Het is al weer 8 jaar geleden dat wij daar waren, maar het lijkt als de dag van gisteren. Leuk verslag en mooie foto's. Benieuwd of jullie in Death Valley boven ons record van 53°C uitkomen.

• 02 Juni 2014 - 11:24

Miriam Weijtmans:

Het ziet er allemaal imposant en geweldig mooi uit. En Frank, jij hebt een geweldig leuke hand van schrijven. Ga zo door, dan kunnen wij allemaal meegenieten van jullie reis. Vele groetjes (ook van moeder).

• 03 Juni 2014 - 14:25

Ria Westerburgen:

Het is al een feest om te lezen hoe jullie genieten!
    Frank heeft zijn beroep gemist of anders Els wel.
    Kijk uit naar de volgende verhalen en foto's.