De Grand Canyon - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Els en frank Ven - WaarBenJij.nu De Grand Canyon - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Els en frank Ven - WaarBenJij.nu

De Grand Canyon

Blijf op de hoogte en volg Els en frank

07 Juni 2014 | Verenigde Staten, Page

Vanuit het hectische Las Vegas zijn we inmiddels in Page, Arizona aangekomen. Tussen door hebben we de Grand Canyon bezocht. De eerste dag zijn we meteen na aankomst vanuit onze lodge naar de rand van de Canyon (de rim) gewandeld en hebben daar een eerste indruk opgedaan van de pracht en de omvang van de Grand Canyon. De tweede dag hebben we het grondiger aangepakt. In de ochtend hebben we eerst een helicoptervlucht door de Grand Canyon gemaakt. Een prachtige ervaring. Daarna hebben we in de Village de shuttlebus genomen en zijn alle uitzichtpunten langs gereden (en we zijn er natuurlijk ook uitgestapt om foto's te maken). We zijn zelfs een stukje de Canyon ingelopen. Ik wilde tot de eerste tunnel op de Bright Angel Trail. Alleen Els was wat onvast op haar benen zodat we tot de eerste bocht hebben gelopen. Van daaruit konden we wel de tunnel zien liggen. 's Avonds hebben we nog lekker gedineerd in Bright Angel Lodge (fajitas en steak) waarna we (en nog wat gasten) door de bus bij onze lodge werden afgezet. Het laatste stukje hebben we al wandelend onder een prachtige sterrenhemel afgelegd. De volgende dag (zaterdag) hebben we op weg naar Page nog enkele uitzichtpunten bewonderd. Deze keer stuurde onze GPS ons echt verkeerd: ze had niet door dat een deel van de US89 was afgesloten. Joost had ons dit al verteld maar wij waren weer te volgzaam t.a.v. onze GPS. Toen we bij de Navajo Bridge bij Lees Ferry kwamen (en dan ben je al een eind op weg naar de North Rim van de Grand Canyon waar we pas over een paar dagen hoeven te zijn) zijn we maar omgekeerd en hebben alsnog de goede route genomen. In Page hebben we de Horseshoe Bend al bezocht (foto's binnenkort) en morgen gaan we Antelope Canyon (een zgn. slotcanyon) bezichtigen. Misschien blijft er nog tijd over om aan een strandje te liggen bij Lake Powell.

• 08 Juni 2014 - 09:39

Siebo:

Jullie hebben er gelukkig mooi weer bij. Zijn jullie nog bij dat glazen plateau boven de canyon geweest?